5 kedvenc nyári könyvem

Ilyen bejegyzés még nem volt, de most kivételesen nem csak egy könyvet fogok ajánlani. Próbáltam rendszerezni magamban, hogy mely könyveimet találom a legjobb nyári olvasmányoknak, ebből született meg a poszt ötlete. Mert bár ez a nyár (a korlátozások feloldása mellett) nem az igazi, de azért a könyvek ugyanazok. Erről az egyik instagramos posztomban írtam is, így ezt itt nem részletezem, de azt IDE kattintva elolvashatjátok . Remélem, hogy nektek legalább fog egy kicsit segíteni a nyárra hangolódásban az általam összeírt könyvek olvasása, kellemes kikapcsolódást hozzájuk!

@minimalistbooks


Ava Dellaira: Hazatérés

Erről a könyvről már sokat beszéltem az Instagram oldalamon, de talán nem eleget. Egy Amerikában játszódó nyári történet, amiben Marylin, illetve lánya, Angie sorsát követhetük végig. Angie félvér, egy afro-amerikai apától származik. Viszont sajnos soha nem találkozhatott vele, anyja elmondása szerint még a lány születése előtt meghalt. Természetesen ebbe Angie nem tudott belenyugodni, így megkérte volt barátját, hogy tartson vele, keressék meg halottnak hitt apját.

Egy egészen szívszorító történet, amely szorosan kapcsolódik a BLM mozgalomhoz. Különösen személyessé teszi, hogy két idősávban olvashatjuk: Marylin és Angie fiatalkorát egyaránt. A közöttük lévő anya-lánya kapcsolat is szívmelengető,  szerintem mindenképpen érdemes az olvasásra.


  J. D. Barker: A negyedik majom

Ezt a könyvet (és egyébként a többi részével együtt trilógiát) leginkább a thrillerkedvelőknek ajánlom, hiszen ebben a műfajban is egy viszonylag durva könyvnek számít. A titokzatos Négy Majom Gyilkos sorra öli meg a fiatal lányokat, de ezt is egészen egyedi módszerrel teszi. A gyilkos módszerét a Három bölcs majom karaktere ihlette, azonban kiemeli, hogy tulajdonképpen négy majom van, az utolsó jelmondata pedig a: ne cselekedj rosszat! Ezt a legtöbb esetben elfelejtik megemlíteni.

Egészen szürreális, ahogyan egy lelkileg sérült, pszichopata sorozatgyilkos próbálja megtanítani az áldozatok családjainak, hogy ne cselekedjenek rosszat. Az egész trilógia remekül fel van építve, én, aki általában ki szoktam találni a cselekményt, elbuktam. Egészen meglepő, hogy egyes részeknél az író mennyire előre gondolkodott. Azért ajánlom nyári olvasmánynak, mert tényleg lehetetlen letenni, és talán nyáron ezt jobban megteheti az olvasó.


 

Rainbow Rowell: Fangirl

Ha ismeritek Matilda csatornáját, akkor bizonyára már rengeteget hallottatok erről a könyvről, nem titok, hogy én is legfőképpen miatta olvastam el tavaly augusztusban. Alapvetően a történet inkább őszi, de a maga aranyosságával és egyszerűségével mégiscsak nyárinak soroltam be. A könyv egy ikerpáros egyetemre kerülését mutatja be, illetve azt, hogy hogyan küzdenek meg az új kihívásokkal. Cathben, az egyik főszereplőben nagyon erős introvertált hajlam mutatkozik, így számára egy óriási változást hozott a kollégiumba való költözés. Wren, Cath ikerpárja pedig inkább szeretne új dolgokat felfedezni és kockáztatni.

Különösen tetszett, ahogyan Cath szerepében sokszor felismerem önmagam, de mégis egy kicsit más perspektívából világított rá az emberekkel való ismerkedésre. Viszonylag nagy terjedelmű, ugyanakkor nagyon gyorsan olvasható. Enyhén limonádé, de szerintem abból egy minőségibb fajta.

 


 Lucy és Stephen Hawking: George kulcsa a rejtélyes univerzumhoz


Ezzel a könyvvel (majd az egész trilógiával) még kisebb koromban találkoztam, viszont már akkor teljesen elvarázsolt. Aki nem fél a gyerekkönyvek olvasásától, annak tiszta szívvel tudom ajánlani. A tudomány tökéletesen elkeveredik a gyermeki kalandokkal, amelyeket minden kiskorú szívesen élne át. Lehet, hogy csak én vonzódom a kelleténél jobban a fizika és az univerzum világához, de számomra egy felüdülés volt ezt a három könyvet (újra)olvasni. George és Anne nem átlagos gyerekek, a fiú szülei környezetvédelmi aktivisták, akik egyedül a Föld megmentésében látják a jövőt (és ezt néha egészen furcsa dolgokkal fejezik ki, lásd: brokkolis muffin), a lány apja pedig űrkutató, egy új, lakható bolygó keresésén munkálkodik. Kozmosz, a kozmikus számítógép egyedi kalandokra repíti őket, élvezet már csak olvasni is.


 Guillaume Musso: Az írók titkos élete

Musso könyve idén jelent meg magyarul, tavasszal igazán nagy hype vette körül. Nekem segített visszarázódni az olvasásba, szerintem jól olvasható az írásmódja, de mégis egyedi a stílusa. Egy nyári napra tökéletes kikapcsolódás, hiszen a történet egyre csak ránt beljebb bennünket, a végkifejlet pedig (szerintem) remekül meg van oldva.


Nathan Fawles, az egykori híres író elvonul, megpróbálja elfelejtetni magát az olvasói körében. Semmiféle nyilatkozásra nem hajlandó, nagyon szigorú eljárások után lehet csak szót váltani vele a Beaumont-szigeten elhelyezkedő otthonában. Azonban szerencsétlenségére adódik egy újságíró, aki makacsul kitart elhatározása mellett, történetesen amellett, hogy kideríti az elszigetelődött író titkát. Erre rásegít még az az esemény is, hogy nő érkezésének napján egy holttestet sodor partra a víz. A kapcsolatuk váratlanul alakul, számomra mindig meglepetés volt, hogy éppen mi a következő lépés.



Köszönöm, hogy elolvastad, remélem tudtam valami újat mutatni! Találkozunk legközelebb!
Üdv.: Adri

Kövess Instagramon is!
Kövess Instagramon is!



Megjegyzések

  1. Nahát, szuper bejegyzés lett! Ezek közül több könyvre is régóta kíváncsi vagyok, de a Hazatéréshez most nagyon meghoztad a kedvem! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanda! Bármelyiket nyugodt szívvel ajánlom, a Hazatérés pedig szerintem különösen tetszene neked!

      Törlés
  2. Nagyon jó bejegyzés lett, remekül összefoglaltad a könyvek lényegét, meg is hoztad a kedvem az elolvasásukhoz. Különösen Az írók titkos élete érdekel, azzal nagyon sokszor szemeztem már, de még nem kerítettem rá sort. A Hazatérés is elég jónak tűnik, ment is a kívánságlistámra! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Aliz! Igen, Musso könyvéről már sokat beszéltünk, szerintem elnyerné a tetszésed (ha elolvastad, akkor majd konzultáljunk)! A Hazatérés pedig egy 'mindenkinek-jó-lenne-elolvasni' könyv, sokat ad!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések